Multi-Product Breakeven Analysis(The BE% Method)
The Concept of Sales Mix
Let’s assume Racing Bicycle Company sells bikes and carts and that the sales mix between the two products remains the same.
Key Assumptions of CVP Analysis
-----------------------------------
Cần tính điểm hòa vốn đối với một công ty bán nhiều sản phẩm:
- Sales mix is the relative proportion in which a company’s products are sold.
- Different products have different selling prices, cost structures, and contribution margins.
- When a company sells more than one product, break-even analysis becomes more complex as
- the following example illustrates.
Let’s assume Racing Bicycle Company sells bikes and carts and that the sales mix between the two products remains the same.
Key Assumptions of CVP Analysis
- Selling price is constant.
- Costs are linear and can be accurately divided into variable (constant per unit) and fixed (constant in total) elements.
- In multiproduct companies, the sales mix is constant.
- In manufacturing companies, inventories do not change (units produced = units sold)
-----------------------------------
Cần tính điểm hòa vốn đối với một công ty bán nhiều sản phẩm:
Bước 1: Lập bảng tính cộng lại
Bước 2: Tính DOL (Degree of Operating Leverage) (độ nhạy cảm của lợi nhuận và doanh thu)
= CM/ Income .
Bước 3: Tính MoS (Margin of safety) - Mức an toàn (Tỉ lệ nghịch với độ nhạy cảm)
Bước 4: => %BE = 1 - MoS%
Bước 5: % BE = Total Breakeven sales / Total Sales
Lấy Sales của mỗi sản phẩm x BE% sẽ ra Break-even cho mỗi sản phẩm và cho cả hai sản phẩm
=> Total Breakeven sales = $352,825
Bài giải tham khảo số
Chứng minh
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét