Topic A3 - Multi-Product Breakeven Analysis (The BE% Method)


Multi-Product Breakeven Analysis(The BE% Method) 

The Concept of Sales Mix  


  • Sales mix is the relative proportion in which a company’s products are sold.
  • Different products have different selling prices, cost structures, and contribution margins.
  • When a company sells more than one product, break-even analysis becomes more complex as
  • the following example illustrates.


Let’s assume Racing Bicycle Company sells bikes and carts and that the sales mix between the two products remains the same.

Key Assumptions of CVP Analysis


  • Selling price is constant.
  • Costs are linear and can be accurately divided into variable (constant per unit) and fixed (constant in total) elements.
  • In multiproduct companies, the sales mix is constant.
  • In manufacturing companies, inventories do not change (units produced = units sold)


-----------------------------------

Cần tính điểm hòa vốn đối với một công ty bán nhiều sản phẩm:

Bước 1: Lập bảng tính cộng lại

Bước 2: Tính DOL (Degree of Operating Leverage) (độ nhạy cảm của lợi nhuận và doanh thu)

= CM/ Income .

Bước 3: Tính MoS (Margin of safety) - Mức an toàn (Tỉ lệ nghịch với độ nhạy cảm)

Bước 4: => %BE = 1 - MoS%

Bước 5:  % BE = Total Breakeven sales / Total Sales

Lấy Sales của mỗi sản phẩm  x BE% sẽ ra Break-even cho mỗi sản phẩm và cho cả hai sản phẩm

=> Total Breakeven sales = $352,825

Bài giải tham khảo số


Chứng minh



Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét